Trening/Begynne å ro

Sist oppdatert 21.03.2024, kl 22:40

Trening på klubben

Skrive seg opp i boka, sprite og vaske etter seg! Oppslag henger på klubben.

Hilsen Styret

BEGYNN Å RO; en idrett for livet!

Fredriksstad Roklub er Norges eldste roklubb stiftet 9 mai 1877, roklubben tilbyr roaktivitet for roere i alle aldere.

Roing er effektiv trening, utholdenhet, styrke og høy forbrenning i en pakke. Ved å ro får du trent mange muskelgrupper samtidig; du bruker både armer, skuldre, rygg, sidemuskler, mage, sete og benmusklatur.

Den ideelle alderen for å begynne med roing er mellom 12 - 14 år.

Ellers er roing en meget allsdig treningsform, og passer alle aldre. Samtidig er du ute i frisk luft hele våren og sommeren, som du nyter godt av og kanskje får du sol også :)

Det eneste man trenger for å begynne å ro er en shorts, en t-skjorte og et par joggesko – og ikke minst lyst til å lære å ro og bli kjent med mange andre roere!

Vi har ingen roskole pr i år 2024, så ta bare kontakt om du ønsker å prøve roing.

Ta kontakt, for mere informasjon: post@fredriksstadroklub.no

Den første videoen nedenfor er fra VM i 2014 som viser litt av det fine med roing.

Prisene under ble justert på årsmøtet 14.03.2024.

Medlemskap i Fredriksstad Roklub koster 800,- kroner pr år.

Dette kommer i tilegg:

Treningsavgift voksen 900,- kr pr år.

Treningsavgift junior m/trener 1100,- kr pr år.

Innendørs treningen

All trening foregår nå i våre lokaler på Fjeldberg, i flotte treningslokaler, i vår egen båthall.

På vannet ( ca mars til oktober)

Vi trener mellom gangbrua v/Floa og ut til Brynildsen og noen ganger gjennom byen, og opp glomma til Sellebakk/Torp i Borge. Ellers går det ut vestreælva til fyret ved Faratangen. Siste tiden opp Seut elva.

Takk for at du tok hensyn til våre roere på vannet :)

MASTERSROING

Mastersroing er for roere over 27 år som ønsker å fortsatt trene aktivt og konkurrere i idretten sin, uten å konkurrere på elitenivå. Det er også mange mastersroere som oppdager idretten i voksen alder, enten i form av å være forelder til roere eller et ønske om nye fellesskap. Mastersroing er også for roere som har mer fokus på rekreasjonsaspektet. Mastersroing fokuserer på "health and fitness benefits of rowing, socializing and forming friendships", ifølge World Rowing.

KILDE: Norges Roforbund.